Hvordan får jeg min hjemmeside vist på Google

Hvordan får jeg min hjemmeside vist på Google

Hvordan får jeg min hjemmeside vist på Google ?

Vil du gerne have mere synlighed omkring dit site? Så er Google jo et oplagt sted at promovere sig! Vi giver dig her indledende vejledning til at blive vist blandt de øverste søgeresultater på Google, og viser dig hvordan SEO kan gøre en verden til forskel for din hjemmeside og forretning.

Får at få din hjemmeside vist på de øverste placeringer i Google, så skal du have styr på SEO – som betyder søgemaskineoptimering. Det betyder at du skal have relevant content på din hjemmeside. Du skal have fokus de søgeord du vil findes på, og så skal du sørge for at kunderne vælger netop din hjemmeside.

Når du skal til at begynde missionen om at blive vist på Google, skal du være forberedt på et større projekt. Der er nemlig mange ting man skal forholde sig til, når det kommer til at konkurrere med andre om de gode pladser på Google. Det har primært noget at gøre med hvordan din hjemmeside er bygget op, og hvilket konkret fokus du har for dit brand. Du skal nemlig gå efter at blive fundet på helt specifikke søgeord, for at få succes.

For at have særlige ord at blive fundet på, skal du selvfølgelig også have noget effektivt content. Hvis du gerne vil findes på Google, er det derfor vigtigt at du har rigelig med fyldestgørende content på din hjemmeside. Hold fokus og skriv om de emner du gerne vil associeres med. Så er du godt på vej.

I denne artikel gør vi dig klogere på hvad det hele handler om.

Her lærer du indledende om hvad SEO kan gøre for din forretning, og hvordan du kommer godt i gang med at implementere det på din hjemmeside. Derudover fortæller vi dig indledende om Adwords og hvad det kan bruges til, og endelig fortæller vi om hvilke retningslinjer fra Google, du særligt skal være opmærksom på.

  • Med hjemmesideservice bliver der taget hånd om vedligeholdelse og opdateringer så du kan fokusere på salg og markedsføring! Læs mere her

Hvad er SEO?

SEO (Search Engine Optimization) er den bedste måde at få dig til at rangere højt på Googles placeringer. Dette er en gratis form for markedsføring af din hjemmeside, hvor du sørger for at få Google til at finde din hjemmeside via søgeord, tekster og generelt god content som gør din hjemmeside relevant.

SEO står for Search Engine Optimization og er en effektiv måde at opnå organisk visning af din hjemmeside, uden at bruge penge på annoncer og anden markedsføring. Med SEO er annonceringen af din hjemmeside inkluderet i, hvordan du skriver dine tekster. Det betyder, at du skal overveje hvilke søgeord du gerne vil findes på, når du skriver content på din hjemmeside. Med de rette søgeord, vil du nemlig automatisk dukke op blandt søgeresultaterne på Google. Så jo mere relevant du er i forhold til det pågældende emne, jo større chance har du for at dukke op blandt de øverste resultater.

Det kræver dog noget research at finde ud af hvilke søgeord, der er populære blandt brugerne, samtidig med at du skal overveje, om søgeordet kan have en anden betydning, som ikke er relevant for din forretning. På den måde handler det om at være så konkret som muligt, og skrive efter Googles forskellige regler i forhold til SEO. Det er blandt andet vigtig at være troværdig i sine tekster, og ikke kopiere andres indhold.

Ud over at skrive effektive tekster, er der også andre måder du kan styrke din SEO. Det vil for eksempel øge din troværdighed og relevans i Googles øjne, hvis der bliver linket til din hjemmeside fra andre sites. Indgå derfor aftaler med andre troværdige hjemmesider, og lav eventuelt et gæsteblog indlæg. Det er vigtigt det er en hjemmeside med nogenlunde god og jævnlig trafik.

Hvad er Google Ads?

Google Ads (Google AdWords) er de annoncer som er placeret øverst på Google. Det er annoncer som man betaler for, og på den måde markedsfører sin hjemmeside ved at få dem placeret i toppen af Googles søgemaskine. En effektiv synlighed på Google i form af betalte annoncer.

Kunne du godt tænke dig at tage genvejen til effektiv synlighed på Google? Så er Google Ads vejen frem. Her betaler du dig til hurtigt at blive rangeret øverst, i form af en annonce, som kommer frem på det ønskede søgeord. Google Ads er mindre tidskrævende og kan hjælpe dig med at give hurtigere succes, uden alt benarbejdet du skal lave med SEO.

Dog skal du stadig sætte dig grundigt ind i Google Ads systemet. Der er nemlig et hav af funktioner til dine annoncer, som er nyttige på hver deres måde. Flere af funktionerne passer dog bedst til en bestemt anledning frem for en anden. Derfor er det vigtigt at bruge god tid til at opdage alle de muligheder, Google Ads giver dig. Ligesom med SEO, skal du stadig planlægge hvilke søgeord du gerne vil findes på. Herefter skal du indikere hvilken målgruppe du går efter samt hvilket geografisk område.

Læs meget mere om hvilke fordele og ulemper der forekommer ved Google Ads her

Du betaler for Google Ads per klik. Det vil sige at dine annoncer først koster noget for dig, når du rent faktisk får et besøg på din hjemmeside. Netop derfor er det vigtigt at planlægge sine søgeord godt, så de klik du betaler for, er relevante for din hjemmeside. Er der ingen der reagerer på din annonce, betaler du altså ikke en krone.

Hvad er Googles retningslinjer omkring SEO?

Google retningslinjer omkring SEO består af mange regler som er værd at overholde for at få din hjemmeside til at rangere. Din hjemmeside må ikke indeholde spam eller andet sikkerheds truende som kan være skadende for brugerne – altså går retningslinjerne generelt ud på at bevare en høj sikkerhed.

Når det kommer til SEO, har Google en hel del strikse retningslinjer, som du gør klogt i at følge. Træder du ved siden af disse regler, vil du nemlig ikke få succes med SEO, og i værste fald kan du blive banned. Størstedelen af Googles retningslinjer er oprettet for at bevare en høj sikkerhed, både for brugere og webmastere. Derfor er disse retningslinjer også opskriften til at få en hjemmeside fri for spam, phishing og andet sikkerhedstruende.

Først og fremmest skal du sørge for at dit content er unikt. Du skal skrive tekster til mennesker, ikke til søgemaskiner. Derfor skal det være en god oplevelse at komme ind på din hjemmeside, hvor du skaber god værdi for dine besøgende. Denne oplevelse vil blive anerkendt af Google og belønne dig med en højere placering.

Læs mere om Googles retningslinier

Se andre indlæg

Indholdsfortegnelse